Odkryj tradycyjne imiona słowiańskie

Popularne imiona słowiańskie – część 2

W ostatnim wpisie na blogu Imiona słowiańskie analizowałem najbardziej popularne imiona słowiańskie spośród żeńskich i męskich imion nadawanych dzieciom w 2014 roku. W bieżącym artykule uwagę swą skieruję na dziesięcioletni okres od 2005 do 2014 roku. Wynika to z dostępności danych, jakie na bazie zasobu wszystkich rejestrowanych w urzędach stanu cywilnego imion nadawanych dzieciom, na swych stronach internetowych udostępnia Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji. Dostępne informacje poddałem analizie, na podstawie której wyłania się bardziej szczegółowy obraz imion słowiańskich i ich obecnej popularności w Polsce.

W całym analizowanym okresie zarejestrowanych zostało 3 898 225 imion nadanych dzieciom. Wśród nich 2 007 146 stanowiły imiona nadane chłopcom, zaś imiona żeńskie 1 891 079 – odpowiednio 51,49% i 48,51%.

Imiona słowiańskie pojawiły się w tym przedziale czasu 236 939 razy, co stanowi 6,08% ogółu. Męskie imiona słowiańskie nadawano dzieciom 148 565 razy, zaś żeńskie – 88 374. W odniesieniu do ogółu zarejestrowanych imion stanowi to 3,81% udziału imion chłopców oraz 2,27% udziału imion dziewcząt.

Spośród 100 najczęściej nadawanych imion męskich, do grona imion o słowiańskim rodowodzie zalicza się 12 z nich. Są to:

  1. Wojciech40 406, 2,01%
  2. Igor39 449, 1,97%
  3. Miłosz22 179, 1,11%
  4. Stanisław – 18 566, 0,92%
  5. Przemysław – 9 106, 0,45%
  6. Borys – 7 117, 0,35%
  7. Radosław – 6 889, 0,34%
  8. Witold – 2 776, 0,14%
  9. Jarosław – 732, 0,04%
  10. Mieszko – 644, 0,03%
  11. Milan – 517, 0,03%
  12. Kazimierz – 184, 0,01%

Wśród imion żeńskich wyróżniają się Lena i Milena.

Pierwsza z nich w ostatnich latach będąc w ścisłej czołówce najpopularniejszych imion damskich, w latach 2013 i 2014 zajęła czołową lokatę, zaś w całym dziesięcioletnim okresie imię to nadane zostało 64 771 razy – 3,43% imion żeńskich.

Milena23 603, 1,25%.

Boromir Wiesławowic

Share

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.